گردشگری هنری

گردشگری هنری نوعی از گردشگری است که معمولا شامل بازدید از موزه های هنری، گالری گردی ، شرکت در فستیوالها و ورکشاپ های هنری و آرت رزیدنسی ها (اقامت هنری ) و… میباشد.

هنرمندسرای آلمُن با توجه به تجربه و نوع فعالیت مدیران خود ، فضایی متفاوت را برای هنرمندان و گردشگران غیر هنرمند فراهم آورده تا طی لذت بردن از طبیعت،میراث فرهنگی ،معماری و آداب و رسوم و دیگر جذابیتهای منطقه و آلمُن ، بطور مستقیم یا غیر مستقیم درگیر گردشگری هنری شوند.

چیدمان فضا و اتاقها در هنرمندسرا و حتی انتخاب نام اتاقها مرتبط با نوع هنر معرفی شده در آن فضا میباشد. استفاده از آثار هنرمندان و معرفی هنرهای مختلف با نمایش نمونه آثار از هنرمندان میهمان، آموزش های ساده و لذتبخش هنرهای وابسته به طبیعت ، استفاده از کتابهای هنری در چیدمان اتاقها ،ارائه بازیهای گروهی شاد و مفرح  با رویکرد هنری ،پذیرایی های خاص با تزیینات و جیدمان هنری ، دعوت از هنرمندان ، برگزاری رویدادها ، ورکشاپها و میزبانی از فستیوالهای مختلف از جمله فعالیتهای آلمُن در جهت معرفی گردشگری هنری است.
علاوه بر آن میهمانان آلمُن بصورت کاملا رایگان در صورت تمایل ، با هنرهایی مانند هنر محیطی ، هنر طبیعت ، چیدمان و پرفورمنس آشنا شده و با دیدن دیگر آثار میهمانان و هنرمندان میتوانند خود به راحتی به خلق اثر در طبیعت پرداخته و نگاه و تفکری متفاوت به سفر خود داشته باشند.
هنرمندسرای آلمُن معمولا با نمایش خوشنویسی زنده ساعاتی از حضور میهمانان را خاطره انگیز میکند.
آشنایی میهمانان با صنایع دستی بومی و سنتی حسن آباد همراه با امکان بازدید از کارگاهها و امکان اجراهای هنری در کنار اساتید صنایع دستی و یا کسب تجربه ی بافت و تولید، همچنین استفاده از صنایع دستی تغییر کاربری داده شده توسط آلمُن با طراحیهای منحصر بفرد در چیدمان و تجهیزات اتاقها و فضاهای آلمُن از دیگر جذابیتهای گردشگری هنری در آلمُن است که با وجود امکان خرید این محصولات از فروشگاه صنایع دستی آلمُن تکمیل میشود.
هنرمندسرای آلمُن همواره میزبان هنرمندان و گروههای هنری بوده است که با رویکردهای متفاوت از فضای آلمن و جذابیتهای گردشگری منطقه بهره برده اند.

  • فرشته عالمشاه
    مدیر هنرمندسرا و اقامتگاه بومگردی آلمُن
    کییوریتور،هنرمند محیطی،ویدئوآرتیست و نقاش