کوچه و محله آلمُن

(0)
from/per person 0.00
  • جاذبه های گردشگری آلمن

بازدید از کارگاههای مختلف صنایع دستی در همسایگی آلمُن
تجربه قالیبافی در کنار مردمان مهربان حسن آباد
همسایگان مهربان، زحمتکش و دوست داشتنی آلمُن
بازدید از مزارع کویری در اطراف آلمُن
فضاهایی امن و باصفا ، سنتی و زیبا
بازدید از کارگاههای صنعتی و سنتی خورجین بافی در نزدیکی هنرمندسرای آلمُن

توضیحات

آلمُن در قدیمی ترین محلۀ شهر حسن آباد قرار دارد. در کوچه ای با دیوارهای کاهگلی و خانه های سنتی با همسایگانی مهربان و دوست داشتنی.
از آلمُن با اندکی پیاده روی به مزارع زیبای گندم ،جو،شبدر،چغندر،پنبه و سبزیجاتی میتوان رسید که بوسیله آب قنات و چشمه های کویری آبیاری میشوند. باغهای انار و انجیر و درختان توت که بر کنار جوی های آب روییده اند در فصول خود از میهمانان کویر پذیرایی میکنند.
در یک گردش کوتاه عصرانه میتوان از نانوایی های سنتی بانوان حسن آبادی دیدن کرد و از نان خشکه های معروف حسن آبادی خرید.
در همسایگی آلمُن کارگاههای متنوع خورجین بافی ، گاله بافی و قالی بافی قرار دارند که میتوان از آنها بازدید کرد و در فصل پاییز از مزارع زیبا و جذاب پنبه تا پنبه پاک کنی های سنتی و صنعتی و ریسندگی و تبدیل نخ به خورجین و بافت را میتوان در قالب گشت زنی یک روزه مشاهده کرد.
کوچه آلمُن فضایی است که در رویدادهای متعدد میزبان هنرمندان مختلف بوده و برخی از آثار خلق شده توسط هنرمندان در قالب نمایشگاهی خیابانی قابل بازدید است.

کتابخانه کوچک محله که با همکاری اهالی و جمعی از میهمانان آلمُن محیا شده ، دارای شصت عضو کودک و نوجوان حسن آبادی و سه هزار کتاب است .این کتابخانه که توسط خود بچه ها اداره و مدیریت میشود میزبان کتابخوانی ، نقد کتاب ، نمایشنامه خوانی ، تاتر، نقاشی ،نمایشگاه  و بازی کودکان است.
امکان استفاده از این کتابخانه برای میهمانان کوچک آلمُن فراهم است.